NY VECKA, NYA MÖJLIGHETER

| Postat i: training/health
4
Tänkte göra ett litet träning&kostinlägg, eftersom det är ny vecka och hoppas alla är taggade för massa nya utmaningar och nya mål att klara! 
matbilder från mobilen
 
Detta är ett kostschema som jag nyligen gjort som ska testas denna vecka och framöver. Har ofta slarvat med maten & dessa mattider så blodsockret har gått som en bergodalbana som resulterar att man står i köket och slänger i sig mat för man är så nedrans hungrig, vilket är fel! Man ska äta mindre men oftare som gör att man aldrig går hungrig.
 
Vardagar
Frukost: 08:00 havregrynsgröt med grönt te
Mellanmål: 10:00 frukt
Lunch: 12:00 det matsalen erbjuder (halva tallriken med sallad&grönt, 1/4 protein, 1/4 kolhydrater)
Mellanmål: 15:00 hemmagjord proteinbar & frukt 
Efter träning: 16:30/17:00 protein shake 
Middag: kyckling (eller annat protein) med grönsaker av något slag & hemmagjord sås.
Kvällsmål: 20:00 kvarg med bär/smoothie 
 
Frånochmed denna vecka så ska jag köra stenhårt under vardagarna sedan unna mig lite mer under helgerna, tror det går längre. Men jag tycker att ibland ska man också kunna bryta några regler och kanske ta någon bakelse mitt i veckan, det är ingen som förbjuder dej. Detta är ingen diet utan en hälsosam livsstil som man ska försöka leva efter och då är det klart man ska unna sig då och då! 
 
För att hålla motivationen uppe och känna sig peppad så ska du först sätta upp ett eller flera stora mål som du ska sträva efter men du ska sedan sätta upp lite mindre delmål som du klarar lättare. Säg att du har som mål att kunna springa 1mil utan att stanna nångång, börja med att ha som mål att kunna springa 5km och sedan öka mer och mer. Det är en otrolig känsla att klara sina mål, även fast det bara är delmål! Man kan också ha belöningar vid varje mål man klarar, så om du äääääntligen klarat att springa dina 10km så kan man belöna sig på olika sätt som att kanske köpa nya fräscha träningsskor, en snygg klänning eller bara tillåta dej något riktigt gott! På så sätt så håller du motivationen uppe och får sedan ett liten kick vid varje mål du klarat! Själv har jag nyss klarat att springa 5km (som har vart ett av mina delmål) så jag är riktigt glad, nu är nästa delmål att klara springa 8km! 
 
Sen är det klart att alla har dåliga dagar, varje träningspass kan inte alltid gå bra, tänk bara att dethär är så mycket bättre än ingenting och försöka igen nästa gång och ge inte upp!
pics from weheartit
 
Hittills till NY VECKA, NYA MÖJLIGHETER


Karin

Sv: Åh tack snälla du :D


URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Fyrtiotaggare

Härliga bilder, lycka till med allt :)


URL: http://fyrtiotaggare.blogg.se/
Oliwia

superbra blogg! bra tips!


URL: http://ooliwiaengdahlholm.blogg.se
Felicia

åh vad fin blogg, föll "in love" (haha) bara jag klickade mig in på den. kanske till och med min blogg är något för dig?

Svar: Åh vad glad jag blir!!! Hoppas du stannar, Den ska jag allt kolla in :)
erica björkander


URL: http://feliciaizabelle.forme.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: