TORSDAG

| Postat i: vardag
2
borsta tänderna är viktigt!
Hola peeps! 
Det är torsdag och inte långt kvar till fredag, så skönt! Har vart otroligt jobbigt att gå upp denna vecka, det inte är likt mig? Börjar jag bli en vanlig tonåring.. hope not! Har alltid haft grymt enkelt att gå upp och brukar inte sova sålänge, men men. Det är ju klart det är första veckan efter sportlovet. Men efter skolan drar jag till gymmet för ben&rumpa, ska bli fett najs! Var rädd för att träna det för att jag inte vill ha för stora mukler på bena men det får man inte om man tränar rätt liiiix. 
 
Matematik kurser & entreprenörsskap
Har nyss vart på en SYV-möte typ där dem berättar lite om inriktningarna vi ska välja, det finns och välja mellan massa men för att komma in på högskolan så måste man (nog) ha matte 2b (alltså en kurs) och jag vill verkligen inte gå den, för det finns inget värre än matte så ska boka in ett nytt möte och se vad som behövs för att gå kurser. Men hoppas att jag inte alls behöver gå på högskolan (gryyyymt trååååkigt) för jag vill ju starta eget företag så ska iallafall gå entreprenörsskap. Skulle va så kul att ha eget företag och lägga upp sina egna tider osvosv. Men å andra sidan så är det ju bra att ha högskoleförberedande om man sen ändrar sig men ska kolla med mami och se vad hon säger. 
 
Om det är några som har eget företag eller försöker iallafall så kommentera och skriv vad ni gick för kurser! :) tack på förhand :-)
 
Hittills till TORSDAG


Alexandra Eriksson / Design & Foto

Jag rekommenderar att läsa Matte 2b! När jag gick var den obligatorisk men nästan alla kurser man vill ansöka senare till högskolan kräver det :/ Det är jättebra att ha i bakfickan. Jag hade inte tänkt på att plugga vidare men nu läser jag ju Webbprogrammering på distans, så man ändrar sig ganska snabbt. Även om matten är ett pain in the ass att ta sig igenom, bokstavligen, så är det värt det. Om jag läser vidare någon mer utbildning kommer jag verkligen tacka mig själv för att jag tog mig igenom den, haha.

Jag, som egenföretagare, hade önskat att jag läst någon typ av ekonomikurs innan. Företagsekonomi, Småföretagande etc, för att ha lite koll. Jag tycker det är jättesvårt att inte kunna sådant nu. Jag har bara läst Projekt & Företagande men har inte så mycket användbar kunskap med mig därifrån.

Jag har haft mycket nytta av kurserna jag läste på min inriktning eftersom det är det jag håller på med i företaget :)

Sedan finns det fristående "kurser/möten" man kan gå som handlar om just eget företag och sådär som inte har med skolan att göra. Men det är nog värt att läsa så mycket som möjligt när man har möjligheten och när det är gratis.

Lycka till!


URL: http://alexandraeriksson.com/
lina

Hur tränar man för att inte få så stora benmuskler? jag har nyligen börjat träna och det är jag lite orolig för...

Älskar din bloog förresten! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: