Q/A LBS mitt gymnasium

| Postat i: vardag
2
 
Hej hur är det på lbs och hur är din linje? :)

Jag började tänka på vilket gymnasium jag ville gå redan i 7:an eller 8:an tror jag. Jag bestämde mig ganska tidigt för att det var LBS jag ville gå på. Jag är ju sjukt intresserad av foto och på LBS så skulle man få mycket tid i photoshop och i fotostudion så jag kunde ju inte säga nej till det, haha. Gick till många öppethus och fick prata med lärarna och rektorn och det var då jag blev helt ''fast'', jag hade bestämt mig för denhär skolan ska jag gå! Kämpade mycket för mina betyg så jag kunde va helt säker på att komma in på den skolan, men det var inte alls svårt för man behöver inte alls höga poäng. 
 
Nu har det nästan gått 2 terminer och är fortfarande grymt nöjd! Skolan är ju inget som man tycker är kul men med mediaämnen så blir skolan så mycket roligare och för er som går i högstadiet just nu och tycker det är piss så ska ni verkligen vänta tills gymnasiet för det kommer bli så mycket bättre. Om ni väljer något med en inrikting som ni gillar så lovar jag er att skolan kommer bli kul! 
 
Om man jobbar på lektionerna och gör det som man ska så får man inga läxor, det är nog det allra skönaste med denna skola. Behöver aldrig sitta hemma och göra några läxor, den ända gången jag pluggar är inför ett prov som inte är så himla ofta. Det mesta gör man i skolan och det är så himla skönt, för när jag kommer hem har jag verkligen tid för det jag vill! 
 
Eftersom jag fortfarande bara går i ettan så har jag inte fått valt foto eller film så vi gör båda sakerna, men i tvåan kommer jag välja foto och hoppas verkligen det blir mer fördjupning i det ämnet så jag utvecklas! Men har pratat med flera elever och fått hört hur foto-linjen är och dom är supernöjda och tycker det är jättekul så jag ser verkligen fram emot det!
 
Lärarna är ganska unga och det är skönt för dom förstår lite mer hur vi har det osv, det finns ingen keps och hatt regel inomhus eftersom dem själv har det inomhus (superskönt det med). Hoppas du fick lite svar på din fråga, om det är något mer du undrar över så ska jag försöka svara så gott jag kan men jag går fortfarande i ettan så vet inte riktigt hur det kommer bli men än så länge är jag väl nöjd! :))
Hittills till Q/A LBS mitt gymnasium


Anonym

Hur bra betyg måste man ha för att komma in på LBS? :)

Alma

Går också på en LBS-skola! Har nog aldrig trivts så bra på en skola, hur härligt som helst :)


URL: http://photoab.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: