TIPS - FÅ EN EXTRA TOUCH PÅ DINA BILDER

| Postat i: photoshop
3
FÖRE                                                                                                                                                                                       EFTER
Jag tänkte göra ett litet photoshop-tips som gör att man får en extra touch på sina bilder, detta verktyg använder jag nästan till varje bild, en av mina favoriter! Superenkelt och gör en stor skillnad även fast man inte tänker på det när man ser den bara sådär så finns det ändå och gör bilden till något mer, jätte svårt att förklara men jag använder denna otroligt mycket somsagt och man kan testa sig fram med olika blandningslägen och effekter. LEK PÅ I PHOTOSHOP, ända sättet att du lär dig, kraaaaam.
men då sätter vi igååång : )
1. öppna den bild du vill redigera.
 
2. ta upp gradient map/övertoningskartan och välj den gul/vila som redan finns inlagd.
 
3. då kommer det se ut såhär och då byter du från normal till screen.
 
4. du drar sedan ner opaciteten tills du själv känner dig nöjd. Det är en jättefin effekt som syns men ändå inte syns.
Hittills till TIPS - FÅ EN EXTRA TOUCH PÅ DINA BILDER


ANGELICA - Hälsosamt

snyggt :D


URL: http://nattstad.se/healthbyangelica
Linnéa

Ååh, blir helt sugen på att fixa tillbaka photoshop när jag kollar sånthär. Snyggt gjort!

Svar: Kiitos, vad jag blev glad (:

Svar: Gör så! Ps är de bästa som finns! :)
erica björkander


URL: http://mittimellanbarn.com

coolt ju,blir ju svinbra!

Svar: Tack, va glad jag blir :)
erica björkander


URL: http://xolizzie.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: