MITT FOTOINTRESSE

| Postat i: kamera
3
 
Vet inte vad jag skulle göra på min fritid utan denna lilla sak, Tar nästan med mig den överrallt och älskar så grymt mycket att fota. Allt började när jag bodde i sjösa och var ganska liten, hade länge kollat på en digitalkamera som jag tyckte då var dyr och blev överlycklig när jag fick den när jag blev 10år tror jag? Fotade som en galning med den lilla saken och tyckte själv att det blev bra bilder, haha. Jag visste inte vad slutartid, iso eller något sånt var. När jag fick brusiga bilder så trodde jag det var fel på min kamera så ringde min kunniga morbror och han sa att det bara var ison som var för hög.
 
Tiden gick och började sedan spara till en systemkamera och dagen jag köpte den var nog en av de bättre dagarna det året, jag var så lycklig att jag äntligen hade köpt en fet systemkamera, fotade ännu mer, men fotade mest på auto så utvecklades inte så mycket under den tiden utan jag klickade bara på knappen och hoppades att det skulle bli bra bilder, men ingen blir ju bättre på det sättet så jag började kolla runt på internet. Läste på om alla inställningar och började testa mig själv mer och mer, det var då jag började se resultat. Det var så kul att få till bilder som man faktiskt ville ha och man hade gjort bilden själv genom att fixa inställningarna osv. 
 
Undertiden jag började utvecklas så fick jag grymt mycket tips & trix från min morbror och vi gick på fotopromenader tillsammans och han lärde mig fota vatten på lång slutartid, det var så kul alltihop. Från att gå in i en ny värld med kameror och inställningar som var främmande till att nu faktiskt bo i den och känna sig hemma. Jag vet inte riktigt vart mitt intresse för foto kommer ifrån, men min släkt har nog gjort mitt intresse större eftersom både morfar och morbror fotar mycket. 
 
När jag var tio år trodde jag aldrig att jag skulle kunna utveckla mig så mycket som jag faktiskt gjort och det är så roligt att se att man blir bättre och bättre för varje år som går. Vet hur ljuset blir innan man tagit bilden och vet hur man ska göra för att göra den bättre. Men jag strävar fortfarande för att få bättre bilder och kunna utveckla mig, vill kunna bli så bra som bara möjligt. Mina stora foto-förebilder är främst Linafoto & Emelie Ohlsson som verkligen inspirerat mig så otroligt mycket. Har köpt båda deras webbkurser som gjort att jag utvecklats mer. Säger bara - Träning ger färdighet!
 
Här har ni några gamla och nya bilder som är ganska blandat alltihopp! 
Den första på Carro till vänster måste jag bara säga är så sjuuukt ful, (inte modellen alltså) ljuset är verkligen helt fel, starka skuggor under hennes ögon och strålande sol.. Trodde den var fin då, men jag ogillar den så himla mycket ;)
Hittills till MITT FOTOINTRESSE


Simon G

Åh vilken intressant läsning! Roligt att se tillbaka i arkivet och se hur man har utvecklats, eller hur. :)

Svar: Ja verkligen! :D
erica björkander


URL: http://simonpixel.webblogg.se
Anna Betlehem

åh vilket bra inlägg!

Svar: Tack!! :)
erica björkander


URL: http://annabetlehem.blogg.se/
haannsan

GRYMT INLÄGG GUMMAN!!! bäst du e


URL: http://hannatan.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: