HELVETES KNÄ!

| Postat i: training/health
1
random bild

Idag stog det 5km jogging på schemat och var riktigt peppad så jag började springa och hoppas från stjärnona och tillbaks att jag inte skulle få ont i knät, efter 1km så kände jag ingenting, inte heller efter 2km men sen när 3 kom så började jag känna av mitt knä riktigt mycket, efter ungefär halva kilometern så fick jag stanna för att jag hade en sån otroligt smärta i mitt knä, jag blev så arg så jag ville bara skrika och gråta på samma gång. När jag äntligen kan springa mer än 4km så vill man ju springa för guds skull men icke!! Mamma tror att jag har överbelastat knät lite för mycket och när jag väl tänker efter så har jag inte haft en riktigt vilodag på ett tag (fy skäms) så nu ska jag vila upp mig ett par dagar, ska fokusera lite på styrka men ingen sorts löpning eller joggning. OCH JAG BER TILL GUD ATT OM DET INTE BLIR BÄTTRE EFTER DET SÅ KOMMER JAG DÖDA NÅN. (ja hanna, hahah). Tror jag också ska lämna tillbaks skorna är verkigen inte nöjd med dom och då är det inte värt pengarna så ska leta efter andra. Men nu ska jag äta lite mat som vi fått från Linas matkasse, nån kyckling med bakad potatis, supergott! 
 
sorry för ett sånt negativt inlägg men är verkligen arg för detta ;)
Om nån vet bättre än mig om detta med mitt knä, kommentera alla tips ni har, vill så mega mycket springa igen!! :D
 
 
Hittills till HELVETES KNÄ!


Anonym

Prova att gå till läkare, då får man ju antagligen veta vad smärtan beror på :)

Jag var väldigt svag i mina knän/höfter och hade överbelastat mina knän när jag tränade innebandy osv, och jag gick till läkaren.. Fick ont om jag sprang några meter liksom :/ Men då fick börja på sjukgymnastik. Det hjälpte mig sjukt mkt iaf. Så kan nästan springa normalt nu haha

Men du kan säkert googla några övningar som stärker knäna och se om det funkar, om du inte har lust att gå till läkaren.

Svar: Tack, det ska jag göra! :)
erica björkander




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: