FOTOTIPS - svar på kommentar

| Postat i: kamera, svar på kommentar
0
Kan inte du göra ett fototipsinlägg? Där du ger tips och typ säger vilka inställningar du har beroende på vad du fotar! :)
Visst kan jag göra det, men dock vet jag inte riktigt vad du menar så försöker göra lite allmänt typ. haha.
 
 Lite olika saker inom foto:
- ljuset
ljuset är otroligt viktigt när du fotar, tänk på hur ljuset kommer in i bilden. Mulet är det bästa vädret att fota i för att du får en jämnt ljus, att fota dagar det är strålande sol tror dem flesta blir bäst och härligast känsla men det gör skuggor och ojämnt ljus som inte alls är lika fint (enligt mig) 
 
vinklar
testa så många vinklar som bara går, man ska inte hålla tillbaka när man väl är igång. Testa allt som bara går, alla dina knasiga ideér och saker som du tror inte blir bra för det kan faktiskt blir riktigt bra! Det finns olika principer man egentligen ska gå efter för att få bättre foton, men jag tycker att inom fotografi ska det inte vara några regler. För att utvecklas måste man testa nya saker.
 
- ta med kameran överallt
Genom att alltid ha med sig kameran överallt så kan man faktiskt utvecklas grymt mycket. Desto mer man fotar desto mer lär man sig, man lär sig ju inte om man inte fotar. Men om du ska på utflykt med familjen eller liknande så även fast den är stor och klumpig så ta med dej den, du lär dig så mycket och lär sig mycket av sig själv genom att man alltid testar nya saker och jaaaaa. 
 
- skriv ner alla dina ideér
jag får alltid grymt mycket olika ideér under dagarna och man kommer ju inte ihåg allt så skriv ner på mobilen eller nått sånt. Du kan sedan kolla tillbaka och komma ihåg för det är ju inte så lätt att ha allt i huvudet. Hjälper mig jätte mycket. 
 
motljus
jag äääääälskar motljusbilder, det är så fint och det blir en bild till något extra! Men det kan då behövas en reflexskärm om man fotar porträtt för att det annars blir ganska mörkt. Men om solen är för stark så blir det lite svårt också, men om man redigerar lite så blir det perfekt. 
 
 
Här har ni några exempel på inställningar jag haft, men kom ihåg att detta är innan jag redigerat bilderna!
 
Hittills till FOTOTIPS - svar på kommentar





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: