R E C I E P E

| Postat i: recept
1
 
W O K E N: 
- 1 kycklingfilé
- morot
- palsternacka
- zucchini
- kryddor som cayenne peppar, salt & peppar
 
S Å S E N:
- turkisk yoghurt
- kryddor (vitlökskrydda, salt, cayenne peppar & vanlig peppar om man vill) 
- gurka
 
Gör såhär:
- börja med att hacka morötterna med palsternackan & zucchinin.
- koka tills de är halvklart
- hacka kycklingen i mindre bitar (storlek bestämmer du) 
- börja stek kycklingen och när den är halvklar så häller du i alla grönsaker.
- krydda med alla kryddor du vill ha och om du vill ha lite starkare mat så 
tar du lite mer cayenne! 
 
- Till såsen så tar du bara så mycket yoghurt du vill.
- blanda med kryddorna, krydda efter smak.
- hacka/riv gurkan och häll i.
 
Superenkelt och nyttigt! Detta blev min nya favorit maträtt som ska ätas ofta den närmaste tiden haha! :) 
 
 
 
 
Hittills till R E C I E P E


Emilija Romaite - Träning&Hälsa

Halloj!
Fick en fråga på min blogg om vilka bloggar jag följer dagligen, din blogg är en utav dem så jag undrar om det är ok om jag länkar den samt lägger upp en screenshot på din blogg i ett inlägg? Ställer samma fråga om eran andra blogg http://ffitnssfood.blogg.se. Vissa brukar inte vilja det så jag tänkte jag frågar först! :) kram.

Svar: Jo men absolut, vad kul! :)
erica björkander


URL: http://RRomaites.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: