ATT HITTA INSPIRATION

| Postat i: tips, training/health
2
 
Att hitta inspiration & motivation är inte det enklaste, när jag börja träna och leva hälsosamt på riktigt så var det pga att jag ville må bra & självklart vara i bra form. Men man måste ha en eller flera inspirationer för att kunna hålla igång & aldrig ge upp. Min absolut största inspiration var och är min kusin Elin. Hon har vart till stor hjälp och lärt mig mycket om träning och hälsa. 
 
Men om man ska börja träna och leva hälsosamt ska man börja försiktigt för att vänja kroppen. Att gå från noll träning till 5-6 ggr i veckan kan både vara farligt och göra så man tröttnar fort! Börja med att trappa ner på sötsaker & träna 3ggr i veckan. När du börjar vänja dig med den vardagen så kan du öka träningen med några steg och ha 1 dag där man äter vad man vill (cheat day).Man ska försöka variera träningen så mycket så möjligt och öka allt eftersom. 
 
Försök också att hitta en sport/träning som passar dig och som du tycker är roligt. Jag älskar att springa intervaller för att det är så effektivt och tar inte lång tid. Jag är inget stort fan av att springa långt, men det är för att jag inte är bra på det. så ska försöka springa längre o längre så jag förbättras! Man kan heller inte vara expert på nått redan från början. Så hitta din sport/träning som du gillar så är det bara att öva och ha roligt! 
 
Jag är ingen expert inom detta ämne men jag hoppas att det var till någon nytta, Jag är inte heller nån expert på att skriva så var inte så kritiska. men vad tyckte ni om denna text? :) om ni vill ha mer tips eller annat kommentera vad isåfall också :p
 
Hittills till ATT HITTA INSPIRATION


Elin

Åh, vad glad jag blir! Du inspirerar mig med ska du veta :D

gwen

bra tips och peppinlägg, härligt!

Svar: Åh, vad glad jag blir :D
erica björkander


URL: http://gwens.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: