TRÄNING&HÄLSA FRÅGOR

| Postat i: training/health
3
 
Vad ska man äta före träning? 
man ska helst äta ca 1h innan träningen och vad man ska äta är protein och kolhydrater. Fokusera på långsamma kolhydrater och protein. Om man äter för tätt inpå träningen så kommer du få håll och kanske må illa. Se till att äta rätt innan träningen så du kan prestera så mycket som möjligt! En bra måltid innan passet kan till exempel vara några skivor grovt bröd med skinka, kalkon eller liknande, ett par glas vatten och lite frukt.
 
Vad ska jag äta efter träningen? 
Eftersom du brytit ner kroppen efter träningen så ska du få i dig protein, man ska helst äta något inom en timme efter passet som en proteindrink med en banan/frukt eller några naturella riskakor.Så även om du tränar sent på kvällen är det viktigt att äta något som innehåller både protein och kolhydrater för att optimera återhämtningen. 
 
Hur ska man äta och träna för att gå ner i vikt?
tre viktiga punkter:
  • hälsosam mat
  • vardagsmotion
  • träning
Det gäller att kombinera konditionsträning med styrketräning. Konditionsträning gör lite fett ''lösare'' och styrketräning bygger upp musklerna. Det är det absolut bästa tipset för viktnedgång. När det gäller maten så ska man hellre äta 5-6 mindre måltider istället för 3 stora, så - frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag & mellanmål. Jag tycker man inte ska köra på diet, för t.ex. om du kör med en diet under ett halvår och sedan går tillbaka så kommer din kropp återgå till hur den va förut. Jag tror inte på dieter utan att äta hälsosamt och träna är en livsstil som man väljer att leva i. Jag älskar allt inom detta ''område'', jag mår så bra av det och det är som ren terapi att gå till gymmet och köra gärnet på crosstrainern eller vad det nu är jag kör. Har man en dålig dag? gå till gymmet och svettas lite så lovar jag dig att den kommer bli så mycket bättre, även fast det kanske inte är så roligt just då så kommer du ha en mycket bättre känsla efteråt. 
 
Men tänk på att vilodagar är lika viktigt som själva träningen & att unna sig saker är inte förbjudet. Välj en dag där du äter vad du vill utan att bry dej. Jag har cheat day oftast på lördagar då jag väljer att kanske äta pizza, godis eller annat onyttigt. Superviktigt!
 
alla bilder är tagna av mig
Hittills till TRÄNING&HÄLSA FRÅGOR


Emma

sv: tack! :)


URL: http://emmandens.blogg.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film

bra inlägg

Svar: Tack, vad glad jag blir!
erica björkander


URL: http://efji.blogg.se/
bysisters

Sv: TACK!<3

Bra tips! <3


URL: http://bysisters.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: