Q/A - TRÄNING

| Postat i: svar på kommentar, training/health
0
 
Fråga:
Hej. Jag ser att du tränar väldigt mycket och att du ger as grymma träningstips, så jag undrar om du kan hjälpa mig med något. Jag vill få plattare mage och jag tränar nästan varje dag men jag ser inga resultat. I november så tränade jag varje dag förutom lördag och söndag. Eftersom jag inte fyllt 15 år än så kan jag inte träna på gymmet, men jag kör hemma tränning och då använder jag några appar och så. Jag kanske måste ändra min kost, jag vet inte. Så snälla, HJÄLP MIG!
 
Svar:
Hej och tack så jätte mycket, jag ska försöka hjälpa så gott jag kan.
Man kan dock inte punktförbränna på ett ställe som t.ex. magen. För att gå ner i vikt eller bli smalare så krävs det en hälsosam kost, vardagsmotion och träning. Så om man tränar jättemycket men inte äter hälsosamt så kommer det nog inte bli några större förändringar. Men du säger också att du tränar varje dag och om du tränar samma övningar & muskler varje dag och inte ökar din träning kommer det heller inte bli några förändringar, det gäller att du ökar din träning så att dina träningspass blir tuffa varje gång & varierar träningen. Vad är det för typ av träning du tränar när du tränar hemma? Om du bara tränar styrka kommer du inte få en plattare mage utan du får muskler under själva fettet, och för att du ska få en plattare mage eller bli slankare hela du så måste man köra kondition och sånt som bränner mer fett som t.ex. intervaller, PW's och springa över lag. Ta PW's innan frukosten och planera in din träning innan varje vecka så har du ett fast schema. Jag är absolut inget proffs inom dethär utan det är sånt jag lärt mig under tiden jag själv hållt på! Om du har mer frågor är det bara att kommentera igen eller maila mig på EricaBjoorkander@live.se 
Tack för din fråga och hoppas du fick svar på den, hare bra. Kram!
 
Två bra gratisappar som jag använder:
Tabata:
Det är en träningsapp som är som en timer ungefär, där kör tränar man 20sek och vilar 10sek x8. Man kan köra vadsomhelst t.ex. springa, plankan eller andra styrkeövningar. Jag använder den mest till att springa, då springer jag ungefär 15km/h på löpbandet i 20sek å vilar på sidan i 10sek, Det är stooooor hat-kärlek till denna app! Ett bra sätt att få upp konditionen snabbt!
 
ShapeUp:
Det är en app som är en som en matdagbok som du lägger i vad du äter varje dag och innan man kommer igång så lägger du in hur mycket du vill gå ner och hur mycket du väger nu osv. Men det är ett smart sett att se hur mycket kalorier man egentligen stoppar i sig! 
Hittills till Q/A - TRÄNING





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: